Werken als vliegtuigtechnicus

Als vliegtuigtechnicus verricht je al het onderhoud aan de MAF-vliegtuigen volgens standaarden en protocollen en heb je ook aftekenbevoegdheid. Je werkt vaak samen met een team van lokale medewerkers.

Je komt in aanmerking voor een functie als vliegtuigtechnicus bij MAF als je een afgeronde opleiding vliegtuigtechnicus niveau 4 hebt met basis EASA pt66 AML. Deze opleiding wordt op verschillende plaatsen in Nederland aangeboden.

Criteria voor een MAF vliegtuigtechnicus zijn

  • 1. Grote zorgvuldigheid in werken
  • 2. Een positief christelijke levensinstelling en getuigenis
  • 3. Actieve betrokkenheid bij een protestantse kerk of gemeente
  • 4. Goede beheersing van de Engelse taal
  • 5. Afgeronde opleiding vliegtuigtechnicus met basis EASA pt66 AML
  • 6. Bijbelschoolopleiding
  • 7. Grote mate van flexibiliteit en stressbestendigheid
  • 8. Goede fysieke en mentale gezondheid
  • 9. Goed kunnen functioneren onder moeilijke omstandigheden en in een andere cultuur
  • 1. Grote zorgvuldigheid in werken
  • 2. Een positief christelijke levensinstelling en getuigenis
  • 3. Actieve betrokkenheid bij een protestantse kerk of gemeente
  • 4. Goede beheersing van de Engelse taal
  • 5. Afgeronde opleiding vliegtuigtechnicus met basis EASA pt66 AML
  • 6. Bijbelschoolopleiding
  • 7. Grote mate van flexibiliteit en stressbestendigheid
  • 8. Goede fysieke en mentale gezondheid
  • 9. Goed kunnen functioneren onder moeilijke omstandigheden en in een andere cultuur

Als je uitgenodigd wilt worden voor de eerstvolgende online informatiebijeenkomst en voldoet aan de bovengenoemde eerste drie criteria, geef je dan nu op!

Inschrijven Interesseformulier

Reina Folkerts

Human Resources

Telefoon: 055 741 0017

Thamar van den Brink

Human Resources

Telefoon: 055 741 0017

“Without craftmanship, inspiration is a mere reed shaken in the wind”

MAF Experience (nieuwsbrief over uitzending)

  • Hidden
  • Lees hier ons Privacy statement.

Werken bij MAF

  • Hoe kan ik me oriënteren op werken bij MAF?

    Algemene informatie over werken bij MAF en specifieke functie-eisen voor de diverse functies vind je op de website van MAF Nederland. Verder kun je je abonneren op de nieuwsbrieven van Internationale Staf, om te lezen hoe het is om als MAF-piloot, vliegtuigtechnicus, IT’er of manager werkzaam te zijn. Ook kan het helpen de presentaties van verlofgangers te bezoeken.

    Daarnaast kun je je op de website abonneren op de nieuwsbrief “MAF Experience”. Hiermee krijg je regelmatig informatie en nieuwsfeiten over werken bij MAF.

  • Hoe lang duurt uitzending door MAF?

    MAF Nederland zendt mensen lange termijn uit, dat wil zeggen voor minimaal vier jaar. Vaak blijven mensen acht jaar of langer uitgezonden. Een enkele keer is er sprake van een korte termijn uitzending van mensen die al over specifieke MAF- of buitenlandervaring beschikken.

  • Hoe oud moet je zijn om bij MAF te werken?

    MAF hanteert geen echte minimale leeftijdsgrens. We zoeken wel naar een bepaalde mate van ‘volwassenheid‘ om uitzending aan te kunnen.

  • Is het mogelijk om stage te lopen bij MAF?

    MAF biedt alleen stages aan voor mbo-studenten Vliegtuigtechnicus (4e jaars) en voor hbo-studenten Informatietechnologie. Neem daarvoor telefonisch of via e-mail contact op met de HR afdeling.

  • Waarom is een Bijbelschool verplicht om voor MAF te werken?

    In de voorbereiding op uitzending volgen kandidaten een Bijbelschoolopleiding. Deze opleiding van minimaal tien weken bereidt voor op leven in een andere cultuur en getuigen van het christelijk geloof.

  • Waarom vraagt MAF naar je kerkelijke betrokkenheid?

    Het voldoen aan de vaktechnische eisen is essentieel voor werken bij MAF, maar niet het enige criterium. Een meelevend lidmaatschap van een protestants-christelijke kerk of gemeente is een ander, voor MAF belangrijk criterium.  Dit maakt ondersteuning (sociaal, pastoraal en financieel) vanuit je kerk of gemeente mogelijk en is bovendien een goede voorbereiding op werken en wonen in een MAF-programma waar je meedraait in bijvoorbeeld Bijbelstudies.

  • Wanneer ik interesse heb om bij MAF te gaan werken, hoe leg ik contact?

    De eerste stap is om op de website van MAF Nederland het Interesseformulier in te vullen. Na ontvangst van het formulier zal MAF Nederland contact met je opnemen. Je kunt ook eerst telefonisch contact zoeken, op dinsdag en donderdag zijn we bereikbaar voor je vragen.

  • Wat is een Interessedag?

    Na het insturen van het Interesseformulier kun je uitgenodigd worden voor de Interessedag. Deze wordt twee keer per jaar georganiseerd op vliegveld Teuge. Op de Interessedag krijg je verdere informatie over uitzending door MAF en wordt ingegaan op vragen over geschiktheid, opleiding en roeping. Ook ontmoet je er kandidaten en verlofgangers van MAF. De Interessedag kan opgevolgd worden door een persoonlijk oriënterend gesprek.

  • Welke persoonlijke eigenschappen passen bij het wonen en werken in een cross- en multiculturele samenleving?

    Een aantal termen die hierbij passen zijn stressbestendig en flexibel, volhardend en optimistisch, dienstbaar en relatiegericht. Daarbij dien je te beschikken over een goede fysieke en mentale gezondheid.

Vliegtuigtechnicus

  • Ik ben al vliegtuigtechnicus en heb ervaring. Kan ik meteen aan de slag bij MAF?

    Het werken bij MAF vraagt, naast technische vaardigheden, ook bijzondere kwaliteiten om het werken en wonen in een cross- en multiculturele omgeving mogelijk te maken. Vul het interesseformulier in en MAF zal contact met je opnemen.

  • Ik zit nog op de middelbare school. Hoe kan ik het traject het beste voortzetten?

    Het is belangrijk je schoolopleiding af te maken. Als je nu al weet welke vervolgopleiding je wilt gaan doen, kijk dan of je lessenpakket aansluit (zie de andere vragen bij ‘vliegtuigtechnicus’). Start na de middelbare school met een opleiding MBO Luchtvaarttechniek (Part 147 erkende opleiding).

  • Wat is nodig om vliegtuigtechnicus bij MAF te worden?

    De criteria die MAF voor een vliegtuigtechnicus hanteert zijn even zwaar als de criteria voor een vliegtuigtechnicus bij een commerciële luchtvaartmaatschappij. Dat betekent dat je in het bezit moet zijn van een gedegen vakopleiding (basis EASA Part 66 AML) en de selecties met goed gevolg doorlopen moet hebben. Naast de technische eisen, zal er gekeken worden in hoeverre je persoonlijke eigenschappen het wonen en werken in een cross- en multiculturele context mogelijk maken.

  • Welk niveau vooropleiding is nodig om de opleiding tot vliegtuigtechnicus te volgen?

    Om toegelaten te worden tot de MBO-BOL4 Part 66 opleidingen heb je als vooropleiding VMBO Theoretische leerweg, Gemengde leerweg of Kaderberoepsgerichte leerweg in de sector techniek of groen nodig. Een andere sector is ook mogelijk als wiskunde en natuurkunde tot het pakket behoren. Heb je op het VMBO erg veel moeite met natuur- en wiskunde, dan zullen deze vakken op het MBO ook pittig zijn. Het is echter haalbaar voor gemotiveerde en toegewijde studenten. Meer specifieke informatie (o.a. over toelatingseisen) vind je bij de betreffende opleidingsinstituten.