Veelzijdig en ruim, de GA8 Airvan is ideaal voor ruig terrein

De GA8 Airvan is zo ontworpen dat onderhoud met een minimum aan gereedschap en zoveel mogelijk toegang gedaan kan worden. Ideaal voor onderhoud in de jungle!

Het is een vliegtuig die tussen de Cessna 206 en 208 in valt. Het vliegtuig heeft één groot nadeel: hij vliegt op de brandstof Avgas. Een duurdere en, zeker in de jungle, schaarse brandstof.

  • Feiten
    • Bemanning: 1
    • Capaciteit: 7 passagiers of 500 kg vracht
    • Lengte: 8.95 m
    • Spanwijdte: 12.28 m
    • Hoogte: 3.89 m
    • Vleugeloppervlakte: 19.32 m2
    • Gewicht: 997 kg
    • Maximaal take-off gewicht: 1814 kg
    • Motor: Textron Lycoming IO-540-K1A5 Air-cooled Flat-six (220 kw / 300 pk)
    • Propeller: two-bladed Hartzell F8475R constant-speed
  • Performance/prestaties
    • Maximale snelheid: 130 kn / 241 km/u
    • Kruissnelheid: 120 kn / 222 km/u
    • Stall speed (overtrek): 52 kn / 97 km/u
    • Bereik: 1.352 km
    • Service ceiling: 20.000 ft
    • Klimsnelheid: 240 m per minuut
  • Bemanning: 1
  • Capaciteit: 7 passagiers of 500 kg vracht
  • Lengte: 8.95 m
  • Spanwijdte: 12.28 m
  • Hoogte: 3.89 m
  • Vleugeloppervlakte: 19.32 m2
  • Gewicht: 997 kg
  • Maximaal take-off gewicht: 1814 kg
  • Motor: Textron Lycoming IO-540-K1A5 Air-cooled Flat-six (220 kw / 300 pk)
  • Propeller: two-bladed Hartzell F8475R constant-speed
  • Maximale snelheid: 130 kn / 241 km/u
  • Kruissnelheid: 120 kn / 222 km/u
  • Stall speed (overtrek): 52 kn / 97 km/u
  • Bereik: 1.352 km
  • Service ceiling: 20.000 ft
  • Klimsnelheid: 240 m per minuut

“De GA8 Airvan is een zegen geweest voor MAF PNG. Het is een handig vliegtuig met de grote achterdeur en vlakke vloer waardoor het laden gemakkelijker werd. De Airvan stelt ons in staat om in de naam van Jezus te dienen en Gods Liefde te delen met veel afgelegen en geïsoleerde gemeenschappen.”

Richie Axon, MAF-piloot

De GA8 Airvan is uitermate geschikt voor het vliegen in landen zoals Papoea-Nieuw-Guinea en Timor-Leste. Vooral bij medische evacuaties brengt het vliegtuig veel voordelen met zich mee. De brede deuropening is handig voor het in- en uitladen van patiënten op brancards. De cockpit is goed ingericht, ergonomisch vormgegeven en de grote zijramen geven de piloot een prachtig en belangrijk uitzicht op de constant veranderende landschap en weersomstandigheden buiten het ‘kantoor’.