0 items € 0,00

Alle projecten

Vliegtuig Zuid-Soedan

Zuid-Soedan

Tussenstand:

0 1083033
Streefbedrag: € 2.000.000,00
0

Steun deze actie! Klik op een bedrag.

Anders, nl.

De hulp die MAF mogelijk maakt

 

Flying for Life in Zuid-Soedan

 

 

Een dorp in Zuid-Soedan


 

Bidt u mee?

Om meer hulpverlening in Zuid-Soedan te kunnen geven, heeft MAF een extra vliegtuig nodig. We danken onze donateurs, bedrijven -en kerkrelaties die willen meehelpen om twee miljoen euro te schenken aan dit project.

Acties voor dit project:

Geef MAF een vliegtuig cadeau!

Geeft u MAF een vliegtuig cadeau? De nood blijft de komende jaren groot in Zuid-Soedan. Een vliegtuig is de veiligste en snelste optie voor hulpverleners en goederen om mensen te bereiken. Daarom willen we eind 2018 een extra vliegtuig aankopen.

Doet u mee? Vermeld bij uw gift "C10332" of geef online!

Wie tussen 23 oktober en 31 december 2018 een vliegtuiggift doet vanaf 50 euro krijgt een cadeau in week 4 van 2019 thuisgestuurd.

Onmisbaar

Hoewel de Republiek Zuid-Soedan sinds 9 juli 2011 onafhankelijk is, is er nog steeds veel vraag naar verantwoord en veilig luchttransport. Momenteel wordt er door MAF gevlogen met vijf vliegtuigen: vier grote Cessna Caravans en één kleinere Cessna 182. MAF is de enige 'operator' die dagelijkse shuttle-vluchten aanbiedt in Zuid-Soedan. Daarvan wordt dankbaar gebruikt gemaakt door een groot aantal partners van MAF zoals Medair, Tearfund, World Vision en ZOA, maar ook meerdere kerkgenootschappen. Want MAF vliegtuigen zijn door de jaren heen een betrouwbaar en veilig vervoersmiddel gebleken waarop deze partners graag blijven terugvallen!
 

Capaciteitstekort

Na bijna zeven jaar onafhankelijkheid is de nood onder de lokale bevolking alleen maar toegenomen. “MAF's vluchtboekingskantoor is zelfs overbezet, want we krijgen veel meer vluchtaanvragen dan we aankunnen”, vertelt programmamanager Bastiaan de Waal. “En dat terwijl we de laatste jaren stevig hebben geïnvesteerd in uitbreiding. Maar nu zijn we noodgedwongen terughoudend in de vluchtboekingen. Daarom vliegen we momenteel alleen met een bepaalde groep partnerorganisaties zodat zij met MAF-vliegtuigen (ondanks de onbegaanbare en onveilige) wegen toch hun kerkprojecten, medische klinieken en noodhulpprojecten open kunnen houden.”
 

Extra vliegtuig

Een extra MAF-vliegtuig kan dus opnieuw het verschil gaan maken! Want met een extra Cessna Caravan wordt het mogelijk het aantal shuttlevluchten uit te breiden voor tien hulporganisaties die we nu niet kunnen helpen. Ook ontstaat er op die manier ruimte voor extra ad hoc chartervluchten. In getallen uitgedrukt: met een extra Caravan kan met de hele vloot op jaarbasis 2.400 uur gevlogen worden. Daarbij kunnen tijdens 250 vluchten 2.500 passagiers per jaar vervoerd worden of 42.000 kg vracht. De Waal: “Met een extra vliegtuig zouden wij ZOA-hulpverleners en andere organisaties naar afgelegen gebieden kunnen vliegen waarvoor we nu nog geen capaciteit hebben. En we kunnen dan een nieuwe shuttle service naar het noordwesten van Zuid-Soedan starten.”