0 items € 0,00

Alle projecten

Vliegtuig Zuid-Soedan

Zuid-Soedan

Tussenstand:

0 124029
Streefbedrag: € 2.000.000,00
0

Steun deze actie! Klik op een bedrag.

Anders, nl.

De hulp die MAF mogelijk maakt

 

Flying for Life in Zuid-Soedan

 

 

Een dorp in Zuid-Soedan



 

Verdubbeling!

MAF Nederland wil dit vliegtuig samen met ú cadeau doen. Twee miljoen euro is veel geld. We zijn dankbaar dat bedrijven uw gift gaan verdubbelen. 

Zo wordt uw € 20 verdubbeld tot € 40,
en uw € 100 wordt € 200!
 

Bidt u mee?

Om meer hulpverlening in Zuid-Soedan te kunnen geven, heeft MAF een extra vliegtuig nodig. We danken onze donateurs, bedrijven -en kerkrelaties die willen meehelpen om twee miljoen euro te schenken aan dit project.

Acties voor dit project:

Geef MAF een vliegtuig cadeau!

MAF Nederland viert in 2018 haar veertigste verjaardag en dat stemt tot diepe dankbaarheid! Maar weet u wat MAF's mooiste cadeau zou zijn? Wanneer we in de loop van dit jaar een extra vliegtuig voor Zuid-Soedan beschikbaar zouden kunnen stellen. Want de nood is er nog steeds zo hoog dat MAF amper aan de vluchtaanvragen kan voldoen.
 
Doet u mee? Uw gift wordt verdubbeld! Uw gift van 40 euro telt zo al voor 80 euro.
Vermeld bij uw gift "C10332" of geef online!

Onmisbaar

Hoewel de Republiek Zuid-Soedan sinds 9 juli 2011 onafhankelijk is, is er nog steeds veel vraag naar verantwoord en veilig luchttransport. Momenteel wordt er door MAF gevlogen met vijf vliegtuigen: vier grote Cessna Caravans en één kleinere Cessna 182. MAF is de enige 'operator' die dagelijkse shuttle-vluchten aanbiedt in Zuid-Soedan. Daarvan wordt dankbaar gebruikt gemaakt door een groot aantal partners van MAF zoals Medair, Tearfund, World Vision en ZOA, maar ook meerdere kerkgenootschappen. Want MAF vliegtuigen zijn door de jaren heen een betrouwbaar en veilig vervoersmiddel gebleken waarop deze partners graag blijven terugvallen!
 

Capaciteitstekort

Na bijna zeven jaar onafhankelijkheid is de nood onder de lokale bevolking alleen maar toegenomen. “MAF's vluchtboekingskantoor is zelfs overbezet, want we krijgen veel meer vluchtaanvragen dan we aankunnen”, vertelt programmamanager Bastiaan de Waal. “En dat terwijl we de laatste jaren stevig hebben geïnvesteerd in uitbreiding. Maar nu zijn we noodgedwongen terughoudend in de vluchtboekingen. Daarom vliegen we momenteel alleen met een bepaalde groep partnerorganisaties zodat zij met MAF-vliegtuigen (ondanks de onbegaanbare en onveilige) wegen toch hun kerkprojecten, medische klinieken en noodhulpprojecten open kunnen houden.”
 

Extra vliegtuig

Een extra MAF-vliegtuig kan dus opnieuw het verschil gaan maken! Want met een extra Cessna Caravan wordt het mogelijk het aantal shuttlevluchten uit te breiden voor tien hulporganisaties die we nu niet kunnen helpen. Ook ontstaat er op die manier ruimte voor extra ad hoc chartervluchten. In getallen uitgedrukt: met een extra Caravan kan met de hele vloot op jaarbasis 2.400 uur gevlogen worden. Daarbij kunnen tijdens 250 vluchten 2.500 passagiers per jaar vervoerd worden of 42.000 kg vracht. De Waal: “Met een extra vliegtuig zouden wij ZOA-hulpverleners en andere organisaties naar afgelegen gebieden kunnen vliegen waarvoor we nu nog geen capaciteit hebben. En we kunnen dan een nieuwe shuttle service naar het noordwesten van Zuid-Soedan starten.”